Site Overlay

Ferrari F8 Tributo — charakterystyka

Ferrari F8 Tributo zadebiutowało podczas Międzynarodowego Wiosennego Salonu Samochodowego w Genewie 2019. W jego komorze silnika znajduje się najmocniejsza jednostka włoskiego producenta, która w latach 2016-2018 trzykrotnie zdobyła nagrodę World Engine of the Year. Oprócz niezwykle wydajnych rozwiązań technicznych samochód zyskuje zupełnie wyjątkowe wnętrze, pełną listę zaawansowanych asystentów elektronicznych oraz design, który łączy w sobie wszystkie rodzinne cechy włoskiej marki.

Patrząc z przodu, wzrok przykuwa szerokie wycięcie na masce silnika. Jest to specjalny kanał, zwany S-Duct, przejęty bezpośrednio z modelu Pista. Innym ciekawym rozwiązaniem jest przezroczysta pokrywa nad komorą silnika. Otrzymała ona kilka poziomych szczelin dla lepszego odprowadzania gorącego powietrza i odsyła nas do legendarnego modelu F40. Jeśli mówimy o ogólnej wydajności aerodynamicznej nadwozia, to wzrosła ona o 10%, w porównaniu do poprzedniego modelu 488 GTB.

Rozmiary

Auto Ferrari F8 Tributo to dwumiejscowy supersamochód z centralnie umieszczoną jednostką napędową. Jego wymiary całkowite to:

  • długość — 4611 mm,
  • szerokość — 1979 mm,
  • wysokość — 1206 mm,
  • rozstaw osi — 2650 mm.

Podstawą samochodu jest rama przestrzenna z dwoma w pełni niezależnymi, wielowahaczowymi zawieszeniami, sprężynami śrubowymi i dwukierunkowymi amortyzatorami adaptacyjnymi. Warto zauważyć, że producent poważnie odchudził samochód, w porównaniu do poprzedniego modelu. Ze wszystkimi opcjami na pokładzie, samochód waży około 1,330 funtów.

Dane techniczne

Silnik Ferrari F8 Tributo to benzynowa ósemka typu V z zaawansowanym systemem turbodoładowania. Dzięki dwóm turbosprężarkom, bezpośredniemu, warstwowemu wtryskowi paliwa i systemowi zmiennych faz rozrządu inżynierom udało się wycisnąć aż 720 koni mechanicznych przy 8000 obr/min i 770 Nm momentu obrotowego już od 3250 obr/min. Jest to prawie 185 koni mechanicznych na litr pojemności i 1,85 kg wagi samochodu na każdego konia. Skrzynia biegów jest całkowicie zrobotyzowana, posiada siedem biegów i dwa sprzęgła. Napęd na tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego. W efekcie F8 przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 2,9 sekundy, drugą wymienia w 7,8 i jest w stanie osiągnąć maksymalnie 340 km/h.