Auto może ulec bardzo łatwemu uszkodzeniu. Na szczęście jednak delikatne zarysowania czy też wgniecenia, można usunąć przy pomocy samochodowej szpachli. Sukces zależy w dużej mierze od naszych umiejętności, jak i typu wybranej masy.
Szpachle samochodowe – jak wybrać te odpowiednie?
Na rynku dostępne są różne szpachle samochodowe. Najtańsze spośród nich nie dają zbytniej gwarancji trwałości, dlatego jeżeli chcemy uzyskać zadowalające rezultaty, warto wybrać profesjonalną chemię, której używa się w warsztatach blacharsko-lakierniczych.
Wysokiej jakości produkty są podstawą sukcesu. Można wyróżnić:
- szpachlę uniwersalną – to podstawowy typ szpachli, który odznacza się różnym stopniem elastyczności i doskonałą przyczepnością. Zaleca się ją do naprawy średnich i dobrych uszkodzeń,
- szpachlę zawierającą włókno szklane – odznacza się niewielką kurczliwością, po zaschnięciu powstaje twarda powierzchnia odporna na delikatne wahania temperatury i uszkodzenia,
- szpachlę zawierającą pył aluminiowy – odznacza się wysokim stopniem elastyczności przy zachowaniu mechanicznej odporności. Dzięki zawartości aluminium, tego typu szpachla może być zastosowana w miejscach, które narażone są na działanie wysokiej temperatury,
- szpachlę do elementów wykonanych ze sztucznych tworzyw – idealnie nada się celem wypełniania zadrapań i rys na zderzakach oraz innych plastikowych częściach auta.
Szpachle samochodowe – gotowe czy może dwuskładnikowe?
Szpachle dwuskładnikowe to zestawy, które składają się z puszki wraz ze szpachlową masą i tubki zawierającej utwardzacz. Właściwie wymieszane, będą mieć najlepsze właściwości. Szpachle dwuskładnikowe umożliwiają osiąganie powłoki, która zgodna jest z wymogami indywidualnymi.
Szpachle gotowe mają już właściwie wybrane proporcje i nadają się celem nakładania od razu po ich otwarciu. Mogłoby się wydawać, iż jest to idealny produkt, niemniej jednak w profesjonalnych warsztatach blacharskich, rzadko się go używa z uwagi na brak możliwości kontrolowania go.